Film fra skolens 125-års fødselsdag

Lørdag den 19. august 2023 kunne byens ældste skole Birkhovedskolen (oprindeligt Borgerskolen) fejre hele 125-års fødselsdag. Fødselsdagen blev markeret af flere omgange.

Fredag den 18. august startede fejringen for skolens elever, nuværende ansatte samt tidligere ansatte i form af skolens pensionistklub, der for øvrigt stadig mødes på skolen 1 gang om måneden. Dagen startede med, at eleverne skrev små fødselsdagskort til skolen, og det blev til mere end 7 m2 kort, som senere er blevet udstillet på skolen! Derudover legede de mindste ”lege fra gamle dage” og skolens nye fødselsdagssang blev også øvet.

I skolegården samledes hele skolen, hvor bl.a. Borgmester Kenneth Muhs ønskede tillykke og holdt tale. En tale til den fine gamle skole sørgede Skoleleder Lars Busk Svendsen for, og efterfølgende sang alle med på Birkhovedsangen og skolens nye fødselsdagssang. Derefter kunne den indtil da hemmeligholdte underholdning for eleverne, skydes i gang – og det blev den ved hjælp af konfettirør, som bl.a. borgmesteren sørgede for blev affyret!

Klovnen ”Jekyll On Ice” travede ind i skolegården med sin isvogn og underholdt alle – store som små – med sit show, som til stor glæde for alle de spændte elever, blev fuldendt af, at HJEM-is bilen trillede ind i skolegården.

Et par uger efter blev skolens fag ført tilbage som ”skole som i gamle dage”. Morgensang og morgengymnastikken blev genindført, og ind kom regning, rim/remser, læsning og skrivning.

Se her en skøn video fra dagen, som er blevet til med hjælp fra vores gode sponsorer. Der skal lyde en stor tak til dem!